Het is begonnen! - Reisverslag uit Chengdu, China van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Chengdu, China van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

22 September 2012 | China, Chengdu

Precies een jaar geleden tijdens een etentje hebben we er op gespuugd: We dromen er al jaren van om een wereldreis te maken en gaan het nu eindelijk een keer doen! September 2012 is mooi; na de festivalletjes in NL en voor de winter begint!

Maar wat een gedoe om er een poos tussenuit te mogen: Naast de voorpret om in grote lijnen een reisroute uit te zetten, de vaccinaties en reisboeken doorsnuffelen, moet je ook even lastige visa regelen, je huis verhuren, uitstel bij de belastingdienst aanvragen, abonnementen stopzetten, verzekeringen regelen, je werk opzeggen of juist zoveel mogelijk verlofdagen opnemen.
Nooit geweten dat reizen zo stressvol kon zijn!

We waren er al snel uit dat 8 maanden een mooie tijd was. Niet te kort met kans op gehaast, maar ook niet te lang waardoor je koppie té vol gaat zitten. Denken we.
"Die 5 weken die jullie elk jaar gaan, is dat niet genoeg?" Nee, dat is veel te kort :) Voor sommige landen gaat dat prima, omdat je daar sowieso naar toe moet vliegen, maar voor heel veel landen die dicht bij elkaar liggen is het praktischer, leuker en mooier om deze achter elkaar, over land, te bezoeken.
Al snel werd het zuid oost azie, omdat we daar nog niet zo veel landen hadden bezocht en azie ons nooit is tegengevallen. Overal aardige behulpzame en mooie mensen, heerlijk eten waar je maar kijkt, prachtige tempels en pagodes, en schitterende natuur en landschappen. Bovendien is het goed te bereizen voor backpackers, want het is natuurlijk wel vakantie en we gaan niet 8 maanden vol er tegen aan.

Vanochtend zijn we geland in Chengdu in het midden van China. Het eerste biertje smaakte alweer goed (Lastig als je allen Nihao, Cheche en Pi-Jo kent in het Chinees) en de pepertjes zijn hier in de regio Sichuan rijkelijk aanwezig.
Vanaf hier willen we deze kant van China een beetje bekijken en eens zien of we Tibet kunnen bezoeken.

• 22 September 2012 - 15:37

Jan En Joyce:

Goed om te weten dat jullie veilig zijn geland. Het rondreizen kan beginnen. Geniet er maar van!

• 22 September 2012 - 15:53

Peter En Gerda:

Hoi Kinders

Gelukkig een goede reis gehad.
    Nu kunnen jullie van je droomreis gaan genieten en wij van de verhalen.

Lieve groetjes Peter en Gerda

• 22 September 2012 - 16:35

Roland Lutter:

Hallo, fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Wij gaan er hier niet minder om genieten. Nederland is ook zo'n mooi land en leuk om te werken. ha,ha. We zullen jullie volgen. Groetjes. Roland en de gehele aanhang.

• 22 September 2012 - 16:37

Ilse:

Zo eindelijk vakantie! Al dat geregel van delaatste tijd. Ik merk dat jullie nu al volop aan het genieten zijn. Is er nog iets van die 'geplande' massage gekomen de eerste dag? Of komt dat later wel? Dikke kus!

• 22 September 2012 - 19:16

Harmpie:

Vanuit een heerlijke zonnig en feestelijk Nederland wens ik jullie heel veel plezier, gezondheid en heel veel geluk! Dat jullie hele mooie dingen mogen zien en mogen meemaken!! Veel voorspoed voor de komende maanden dat jullie op reis zijn!! Ik zal aan jullie denken en veel positiviteit proberen over te beamen ;0)

Liefs Harmpie

• 22 September 2012 - 20:13

Nel Goedendorp:

hallo Janneke en Gerben
    het lijkt me heerlijk om zo lang weg te zijn
    hele fijne vakantie gewenst en geniet er van
    liefs van Nel goedendorp

• 23 September 2012 - 10:43

De Aa Koffiemorgen (Paul En Arno):

Hallo Janneke,
    Nogmaals een hele fijne reis gewenst. Goed om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn
    We hebben gisteren een geslaagd straatfeest gehad en genieten nu van koffie met overgebleven appeltaart gemaakt door Marike en Paul. Guus is inmiddels ook aangeschoven (aangerold) en krijgt ook taart met illegale slagroom. Groeten ook van Maria. Verder leeft iedereen nog.

• 23 September 2012 - 10:45

Weer De Aa:

Dag Janneke,
    Willen jullieook nog foto's plaatsen? Pikant mag ook. Veel plezier

• 23 September 2012 - 12:51

Henk En Bea:

Jullie wereldreis is begonnen!
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    We gaan jullie reisverhalen volgen.

• 23 September 2012 - 18:09

John En Ien:

Heel veel plezier jullie twee.... Geniet ervan.... Voordat dat je het weet sta je weer tussen de palen:: :.))))

• 23 September 2012 - 18:18

Piet:

Hoi Lock en Janneke,

Hele goede reis toegewenst.
    Geniet ervan samen!

gr Piet

• 25 September 2012 - 15:47

Gert-Jan:

Hey daar,

Have fun and take care.
    Heb de site weer bij mijn favo's gezet dus start maar met de verslagen e foto's.

Cheers!

GJ

• 25 September 2012 - 17:39

Lock & Janneke:

Hoi!!

Alles goed in NL? Wordt het al lekker koud daar?
    Hier gaat alles goed, foto's zullen binnenkort wel komen. We hebben eerst even gerelaxed in Chengdu en gaan morgen weer op pad richting Kunming.
    Facebook wordt geblokkeerd door China, dus dat lukt niet.
    Dus... Hoe gaat het daar?
    Hoe waren de feestjes? De voetbal?
    En bewaar een stukje appeltaart voor mij he!

Groetjes!! Janneke

• 26 September 2012 - 18:41

Anneke:

Hoi Janneke

Ik volg je ook hoor! Het weer is hier best goed, lekker zonnig vandaag. Beetje storm maandag. Verder goed weer. Hoe is het weer bij jou?

Groetjes Anneke

check!

• 30 September 2012 - 10:46

De Aa Koffiemorgen 30 September:

Hallo,
    Waar zijn julie nu? de koffie is gezet en we zijn nu met velen: Yvonne, Ellen, Epi, Riet, Paul, Arno, Sonja, Sabi en straks komen Aad en Martin misschien ook nog. Het is hier verschrikkelijk (vreselijk mag niet van Caroline) heet (mussen en dak, weet je wel) voor de tijd van het jaar. Momenteel zijn een aantal mensen factor 45 aan het aanbrengen. Op 22 september is hier een geweldige braderie en barbecue geweest, opbrengst voor de Aa toch zeker enkele tienduizenden euro's. Jammer dat Facebook eruit ligt, maar was waarbenjijnu onderdeel van facebook?
    Yvonne wil weten waar jullie nu zijn. Paul wil weten of je ons al mist. Yvonne weet zeker van wel. Melvin wil weten hoe het met je gaat. Riet en Ellen willen niets vragen. Ellen was graag meegegaan.
    Sabi mist een collega die haar gekookte melk in haar koffie geeft .
    Sonja had slaapdienst en is al vertrokken, volgens sommigen te vroeg, maar dat kun jij vanuit China misschien aan Sandra melden.
    Guus en Timo zijn inmiddels aangeschoven. Guus wenst jullie een prettige vakantie en Timo sluit zich daar helemaal bij aan en wil weten of er daar ook afhaalchinezen zijn. 8 oktober gaan we met z'n allen naar Burger's Zoo op uitnodiging en kosten van de ANWB. Een volgende keer doen we daarvan verslag.
    Van iedereen een heel succevolle voortzetting van de vakantie gewenst.

• 30 September 2012 - 11:07

Mama Els:

Ha kinders! Hoe is het daar? Op mijn netvlies staat nog het laatste beeld van jullie. Armen om elkaar heen, nog één keer zwaaien en toen uit beeld verdwijnen. Was wel even slikken...
    Het is hier nog steeds vrij zonnig en rond de zestien graden.
    Ik heb me bij Skype aangemeld en jullie toegevoegd. Tot gauw :>) xxx

• 30 September 2012 - 16:55

Mascha:

Was leuk jullie even op de what's app voorbij te zien komen, jammer dat ik in overleg moest. ik legde mijn collega's nog uit dat mijn vrienden in china online waren, maar ik denk dat ze dachten dat jullie chineesjes zijn. Vandaag en gisteren was het heerlijk herfst weer, op Scheveningen was het vliegerfestival, met prachtige enorme vissen als vliegers. Met een stevige wind en een lekkere zon een prima uitwaaidagje. ik hoop dat tibet snel lukt en mocht je in Lhasa terechtkomen, neem dan een lekkere lunch in het Dunya restaurant :-) Tot het volgende verslag. Dikke zoen, Mascha

• 03 Oktober 2012 - 22:09

Barx2:

Wow!!!
    Beetje laat met reageren, maar we gaan jullie ook volgen hoor!
    Helemaal super wat jullie gaan doen. Ben een beetje jaloers :)
    Geniet van alles en vooral van elkaar, erg leuk dat we weer via deze site kunnen meegenieten.
    Take care, Liefs Barbara & Barry

• 08 Oktober 2012 - 08:30

Ellen:

Hoi Jack & Lonneke,

Fijn te zien dat goed zijn aangekomen. Geniet van jullie fantastische trip. Ik zal jullie blog volgen. Wij zijn gisteren thuis gekomen. De reis was fantastisch, ik zou zo weer weg willen.
    Groetjes Ellen

• 27 Oktober 2012 - 15:23

Hellen:

Heej Janneke,
    Hele fijne reis. Hij is al prima begonnen zo te lezen. ;-) Geniet!!

• 27 Oktober 2012 - 22:13

27 Oktober 22.10 Door Dicky:

Hoi buurtjes,
    Wat zien jullie veel van de wereld en genieten veel.
    Leuk die foto's, heb ze een paar keer bekeken.
    Blijf jullie volgen hoor ik vind het leuk en weet dan precies waar jullie zitten.
    Nu geniet nog maar lekker.
    Groetjes Dicky