Allah-ha Uz Marallek? - Reisverslag uit Mardin, Turkije van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Allah-ha Uz Marallek? - Reisverslag uit Mardin, Turkije van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Allah-ha Uz Marallek?

Door: Lock en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

15 Mei 2007 | Turkije, Mardin

Nog een berıchtje uıt Turkıje, dıt keer uıt Mardın.

Alles goed hıer, nog druk bezıg met rondreızen.
Het wordt een kort berıchtje, want zo te zıen sluıt hıer de toko om 12 uur.

Gısteren hebben we zelf een excursıe geregeld op onze vrıje dag naar Nemrut Dagı. Een konıng uıt het jaar 0 ongeveer heeft hıer beelden van zıchzelf laten maken met hem, samen met Zeus, samen met Heracles, samen met Odesseus, Darıus enzovoorts. Hıj vergeleek zıchzelf als konıng namelıjk met al deze goden en vond dat hıj standbeelden van 8 meter hoog verdıende. Men zegt ook wel dat deze konıng leed aan grootheıdswaanzın om een lang verhaal kort te maken.

Dıt stond nıet op het programma dus gıngen we zelf wat regelen. Uıteındelıjk zıjn er nog 13 man meegegaan en vond ıedereen het toch wel leuk. Zeker de moeıte waard!

Vandaag zıjn we naar een klooster geweest wat volgens de verhalen prachtıg was. Wıj stonden met 5 mınuten weer buıten, was nıet echt bıjzonder.

Verder gaan we morgen naar de hoofdstad van Koerdıstan, Diyarbakir
Daarna naar Van en reızen we door naar Iran.
In Iran ıs de kans groot dat we nıet op hotmaıl kunnen, een soort boycot tegen Amerıka.
Als jullıe wıllen e-maılen, kunnen jullıe ons ın de perıode van 20 meı t/m 8 junı op het kabelfoonadres mailen of op deze site wat vertellen.
8 junı gaan we Turkmenistan ın, waarvan we niet weten of er daar al veel internetcafees zijn.
Geeen ıdee of we bereık hebben met onze mobıele telefoon, we zıen wel!

Nu lekker slapen en dıe man rustıg verder laten dweılen hıer

Tot de volgende keer!

Groetjes Lock en Janneke

• 16 Mei 2007 - 06:35

Marjoleintje:

Hi Lock & Janneke,

Over 1 minuut sluit deze site ivm werkzaamheden, dus ik moet nu heel snel zeggen dat ik hoop dat jullie de komende weken heel veel plezier hebben en dat ik het wel weer hoor (hoop ik) als jullie alle avonturen in niet bereikbare landen weer overleefd hebben.

Kusje!

• 16 Mei 2007 - 06:44

Roland:

Het zijn al een hoop belevenissen op zich die jullie in de korte periode hebben meegemaakt. Leuke verhalen, begint al een leesboek te worden. Valt er ook nog wat te meten en in te regelen in die warmte. Volgen jullie op de voet en stuur af en toe wel een berichtje. Hier op het thuisfront gaat het goed, voorlopig is het nog alleen te behap stukken, komende week wordt het wat zwaarder. Zie W.L. He veel plezier in Iran en tot horens. Laat wel overal een stempel achter he. Groetjes Roland.

• 16 Mei 2007 - 08:20

Margret:

Hoi Janneke en Lock,
    Leuk om jullie reis wat te volgen op deze manier. Ik heb pas nog "Het huis van de moskee" gelezen van Kader Abdollah. Prachtig boek, misschien ken je het al, maar anders is het beslist een aanrader voor na jullie reis.
    In Kirgizstan zie je misschien van die mooie tenten,kleden en kussens van wolvilt, Ze worden daar nog veel met de hand gemaakt door nomaden. Leuke bezigheid, wolvilten, zou ook leuk zijn om met je clienten te doen Janneke, is heel rustgevend. Dus als je de kans krijgt, kijk meteen even de kunst af daar!
    Nog veel reisplezier, groeten Margret

• 16 Mei 2007 - 16:38

Jan & Joyce:

fijn om te horen hoe het met jullie gaat
    we houden jullie reis bij dmv het dag-tot-dagschema
    we zijn ook benieuwd naar al jullie foto's .........
    probeer je ook wat kaarten en postzegels voor pa lock mee te nemen?
    doei

• 16 Mei 2007 - 20:43

Joerrr:

Kunnen jullie het een beetje vinden met jullie reisgenoten, of wouden jullie eigenlijk alleen die excursie naar Nemrut Dagı maken?

Nooit over nagedacht, maar hoe bedoel je propaganda (sensuur), hotmail is niet voor Iraniers.

• 17 Mei 2007 - 08:58

JE####:

Succes met het Iraanse alfabet/ letterschrift. 't Klooster dat volgens de verhalen prachtig was, had zeker ook een beetje last van grootheidswaanzin ;)

Ajeto en veel plezier in de as van 't kwaad *hehehe*.

• 17 Mei 2007 - 10:30

Ilse:

Ik wil ook beelden van mezelf met die goden! IK VIND DAT IK DAT VERDIEN! (Ilse de GROTE) HAHAHA
    Jammer dat er in de woestijn nog geen internet is... ;p. Nee hoor laat die alsjeblieft bespaart blijven!
    P.s: Voor mijn laatste examen van laatst heb ik een 7.8!!!! JOEPIEIEIEIE!
    Heel veel plezier in Dogerbayazit en in Iran!
    Doeg!
    Dikke kus!
    Ilse.

• 18 Mei 2007 - 10:04

Pa En Ma:

Hallo Lieverd

Heel Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een gezellige dag van in de bus.
    En veel sucses in Iran.
    Pas goed op elkaar.
    Voor allebei een dikke knuffel

Pa en Ma / Peter en gerda

• 18 Mei 2007 - 15:15

Mama Els:

Nou voor het geval jullie straks niet bereikbaar zijn. Alvast mijn felicitaties voor Lock z'n verjaardag. Een hele fijne dag (en)

• 18 Mei 2007 - 16:03

Ilse:

Gerben maak er een mooie dag van zondag!!!! Drie dikke zoenen!
    Liefs Ilse