Ha en hoi vanuit Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Ha en hoi vanuit Hanoi! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Ha en hoi vanuit Hanoi!

Door: Lock en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

14 Oktober 2009 | Vietnam, Hanoi

Wat een dagen! En lekkere drukke dagen, zo op de laatste dagen van onze reis.

Vanuit de hoofdstad Hanoi zijn we lekker actief bezig geweest! Nog voordat we Hanoi zelf gezien hebben, stappen we vanuit de nachttrein alweer over op de bus naar Halong Bay, een plek die druk bezig is om de strijd voor de titel Achtste Wereldwonder!

Bij Halong Bay zijn er in de zee Duizenden bergen, een karstgebergte wat boven het water uitkomt. Met een boot varen we door het karstgebergte en nemen we een duik in de Chinese zee.
Per kano gaan we verder op verkenning en zien we de rotsen van dichtbij. Sommige grotten in de bergen kun je bezoeken en door de spelonken klauteren. Lekker krap en lekker donker!
's Nachts slapen we op de boot, de volgende dag varen we via een omweg weer terug. Lekker relaxen op het bovendek met een biertje en lekker actie met de kano, een mooie combi!

Hanoi zelf is een prachtige stad, druk, maar ook veel oude gebouwen die de oorlog overleefd hebben. Een plaatje! Jammer dat we hier maar 1 dag zijn, maar de tocht naar Sapa is ook prachtig!

Sapa ligt in het noorden van Vietnam, in de bergen. In dit gebied wonen veel zgn. etnische minderheden, bergvolkeren welke hun oude tradities nog hanteren.
In Sapa verblijven we 2 dagen en maken we trekkings van 29 km door de bergen, door de rijstvelden, in de modderstromen en rivieren, over krakkemikkige touwbruggetjes en langs hoge watervallen.
Onderweg zien we veel van de bergvolken. We zien de Black Mong, gekleed in zwarte jurken met borduurwerk erop van hun stam. Om hun hoofd en benen hebben ze doeken gewikkeld ter bescherming tegen de zon en kou.
De Red Zao dragen rode kledij en hebben rode doeken om hun hoofd gewikkeld. Gehuwde vrouwen zijn kaal en epileren hun wenkbrauwen. Deze modetrend ontgaat ons een beetje.
Bij de Zae-stam blijven we vannacht slapen. Deze vrouwen zijn gekleed in het roze/blauw en zijn goed in het stoken van Happy Water! Het wordt een latertje!
Het is genieten in het gebergte in het noorden van Vietnam, we maken prachtige trekkings en zien prachtige mensen!
Helaas moeten we 's avonds weer terug naar Bangkok met de nachttrein, maar het Happy Water doet wonderen!

Vandaag moeten we helaas afscheid gaan nemen van Ed & Mascha. Wij vliegen vanavond terug naar Bangkok om daarvandaan op vrijdagavong het vliegtuig naar NL te pakken.
Ben benieuwd hoe dit gaat lopen, want de tropische storm Parma is afgebogen naar het noorden van Vietnam en zal zich uiten in een tropische depressie in Hanoi! Moeten we toch nog onze storm/regenkleding op gaan zoeken die laatste dag?!!

• 14 Oktober 2009 - 00:06

Mascha En Edwin:

NEEEEE, jullie mogen nog niet weg...boehoe

maar wat hebben we het leuk gehad he!!

moeten we vaker doen

x mascha en edwin

• 15 Oktober 2009 - 14:40

Esther:

echt hele mooie foto's en verhalen joh :)

• 15 Oktober 2009 - 17:49

Wim Wagenaar:

Hallo reizigers,
    Leuk om te lezen hoe jullie in Cambodja en Vietnam dezelfde dingen bezoeken die wij 2 jaar geleden bezochten. Het klinkt heel herkenbaar. Zelf zijn we net terug van een late zomer(sept en OKt.) in de Provence. Ook aan te raden als je eenhs wat rustiger wilt reizen. Zelf heb ik in Juli een scooterreis door de Baltische landen en Wit-Rusland gemaakt. Het verslag staat op mijn site: wimwagenaar.waarbenjij.nu Nog veel plezier en tot horens of ziens anywhere. Fatima en Wim.