Onbevreesd eten in Bang kok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Onbevreesd eten in Bang kok! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Onbevreesd eten in Bang kok!

Door: Lock en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

24 September 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo!

We zijn weer op reis en dit keer reizen we in Thailand, Cambodja en Vietnam.
Enkele weken terug hebben we een ticket geboekt naar Bangkok en reizen vanaf daar door en zien wel waar de tuktuk ons brengt!
In Bangkok ontmoetten we Ed&Mascha welke nu bijna een jaar op wereldreis zijn. Onder het genot van een Hollands Duveltje en roseetje hebben we met hun heerlijk bijgekletst en de laatste roddel doorgenomen (Ja, ook die over jou!)

Bangkok, de hoofdstad van Thailand en backpackersparadijs bij uitstek. Hier konden we even lekker bijkomen van alle drukte! Heerlijke fruitsapjes, litertjes Changbier op het terras, spicy noodles op elke straathoek en elke avond Pingpongshow. Wat wil je nog meer?

Grand Palace, de koninklijke paleizen, tuinen en tempels van de regerende koningen van afgelopen jaren. Veel pracht en praal in tempelsferen en boeddhabeelden. Mooi om te zien. Je mist alleen de Efteling-tune.
Daarna zijn we doorgelopen naar de Declining Buddha, een tempel met daarin een liggende Boeddha van zo'n 21 meter lang. Lastig fotograferen :) En dan te bedenken dat er 3 rijen Chinezen / Japanners voorstaan en dat alle tempelbezoekers netjes hun slipperjes uit moeten doen bij de ingang! Gelukkig vind je maatje 42 in deze landen zo terug!

Na een lange stadswandeling zijn we met de tuktuk terug naar het centrum gegaan, waar Lock een voetmassage kreeg van duizenden visjes.
Deze 'mini-piranhas' eten al het dode vlees op, lekker kriebelen, maar na een half uurtje heb je geen pedicure meer nodig!
Janneke vond al dat gekriebel overigens maar niets, dus die ging lekker shoppen op Khosan Road :)

Als afsluiter namen we een Thai Massage, wat bestaat uit een uur lang masseren waarbij je lekker beurs wordt gedrukt op je drukpunten en je armen & benen 4 keer in de knoop om je rug worden gelegd, waarbij de masseur op je rug balanceerde, zodat alles lekker los kwam :) Dat moest 's avonds natuurlijk even afgesloten worden met een waterpijpje.

In Bangkok zijn we maar 2 dagen gebleven, met het idee dat we Thailand zeker nog wel een keer zullen bezoeken.

Na Bangkok reizen we door naar Cambodja.

Groetjes vanuit een zonnig Thailand (35°C) met af een toe een tropisch regenbuitje!


  • 25 September 2009 - 16:08

    Ilse:

    zozo die masage was niet mis! En de keuze tussen een pedicurebehandeling uitgevoerd door miljoenen kleine visjes of shoppen zou voor mij ook snel gemaakt zijn :) (zeker familie)
    Ik denk trouwens dat ze aan mij voeten niet eens beginnen, die smaken niet!
    enne je maakt mij niet wijs dat jullie niet over die Chinezen en Japanners heen konden kijken in die tempel! :)
    Klinkt wel weer erg leuk allemaal, misschien dat ik er ook nog eens die kant uit ga...
    Veel plezier!
    Liefs Ilse

  • 25 September 2009 - 17:54

    Nel Goedendorp:

    hallo gerben en janneke
    een goed begin is het halve werk
    ik wens jullie een fijne vakantie toe en wees voorzichtig groetjes nel

  • 25 September 2009 - 18:17

    Peter En Gerda:

    Hoi Kinders
    Blij wat te horen en zo te lezen vermaken jullie je prima.
    Zo voetenmassage lijkt mij ook wel wat(Gerda}.
    En nu maar genieten straks van alle tempels in Cambodja.
    En doe Edwin en Mascha de groetjes

    Groetjes en Liefs
    Pa en Ma

  • 27 September 2009 - 10:42

    Roland En LCB:

    Fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen en genieten van een welverdiende vakantie. Hier gaat alles oke. Kreeg alleen afgelopen vrijdag het bericht dat Fred tseng was overleden, eigenlijk de goeroe inregeltechnicus vanaf de oprichting AD. Ik weet niet of jullie hem nog hebben gekend. Enfin. Heeft in ider geval geleefd als een God in frankrijk. He veel plezier en tot het volgende berichtje.

  • 29 September 2009 - 13:21

    Leinepeintje:

    He Lockie & Janneke!

    Jeetje, dit x heb ik niet eens een uitnodigiging gehad om me aan te abonneren op jullie nieuwsbrief/reisverslag! Gelukkig kwam ik van ut weekend mama & papa Lock met de kleinkids tegen op de fiets bij de Texaco (of all places).
    Mijn reiskriebels steken gelijk weer de kop op als ik dit 1e verslag lees, maar de komende decennia zal ik het ook moeten doen met de verslagen van anderen, en daar geniet ik ook van hoor! Ik ben alleen een klein beetje jaloers op jullie...

    Veel plezier, blijf genieten (jullie kennende lukt dat wel) en blijf ons vooral vermaken met de leuke verslagen!

    Lein

    P.S. Ik meld me gelijk aan voor de mailservice

  • 29 September 2009 - 19:59

    JE####:

    Goed bezig! En nog aan de Duvel ook, zeg. Dat idee had ik zaterdag ook; in combi met Kanon, Heineken en Grolsch gaf dat helaas de verkeerde afloop. :( Goed voor de lijst iig.

    Dat changbier is aardig hachelen, toch? Ik heb er iig genoeg van op, toen ik daar was. Hier heeft eindelijk de herfst ingezet, na een aantal prachtige nazomer dagen.

    Grijs is trouwens wel grijs... Fer en Thijs gaan morgen op zoek naar een aanvullende kleur. :)

    Veel plezier en ik hou jullie in de gaten ;)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lock & Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 67138

Voorgaande reizen:

29 Maart 2014 - 26 April 2014

peru

17 September 2011 - 16 Oktober 2011

Sri Lanka

18 September 2010 - 26 November 2010

Op reis in Ethiopië

21 September 2009 - 17 Oktober 2009

Thailand, Cambodja en Vietnam

26 September 2008 - 24 Oktober 2008

Backpacken in Marokko

05 Mei 2007 - 12 Juli 2007

De Zijderoute - Van Damascus tot Beijing

21 September 2012 - 30 November -0001

Zuid Oost Azië

Landen bezocht: