Veel eten, maar weinig doen! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Veel eten, maar weinig doen! - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Veel eten, maar weinig doen!

Door: Lock en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

02 Oktober 2008 | Marokko, Rabat

Salaam aleikum!

Alweer het tweede berichtje van ons vanuit een bergstadje in het Rifgebergte. We zitten nu nog eventjes in Chefchouen, een stadje met Spaanse invloeden welke helemaal blauw met wit geschilderd is wat ervoor zorgt dat het stadje er knus uitziet.
En knus is het ook volgens de vele backpackers die hier stranden en het liefst de hele dag met een vruchtensapje en een Kifjoint op een van de vele terrasjes zitten.
Het is hier heerlijk bijkomen en we hebben delaatste dagen van de Ramaddan hier rustig uitgezeten, zonder al te veel Berberse tapijten in ons maag gesplitst gekregen te hebben.
Maar na 3 dagen relaxen is het toch wel weer tijd voor wat actie, dan gaan bij ons zelfs de vruchtensapjes en wandelingetjes door de schattige medina de keel uithangen. Dit afgewisseld met een bezoekje aan het theehuis heeft ons toch zover gebracht dat we straks de snelbus pakken naar Fez, in plaats van het gewone streekvervoer. Nouja snel... Dor alle slingerweggetjes door de bergen is het nog zo een 4 uur rijden.

Ja, de Ramaddan is dus voorbij en we kunnen weer ongestoord eten en drinken. Het leuke hieraan om te zien was dat iedereen langzaam naar het einde van de dag toeleefden. Mensen werden emotioneler of geirriteerder en deden alles in een rustig tempo. Zo een half uurtje voordat de zon onder ging zag je mensen al met een kommetje soep (harira) over straat lopen om vervolgens alvast in de startblokken te gaan zitten om te gaan eten/ De laatste avond van de Ramaddan zagen we zelfs mensen over straat rennen om thuis feest te gaan vieren. ja, zelfs opa met zijn wandelstok en djelleba aan kon ineens erg vlug rennen!

Dan straks naar Fez, een van de 4 koningssteden van Marokko, waar de bus ons straks naartoe brengt/ Dit moet een van de drukste en toeristische steden van Marokko zijn, maar na 3 dagen sapjes zijn we daar nu wel klaar voor.

Daarna willen we Meknes (koningsstqd), Volubilis (Romeinse ruine) en Moulay Idris (heilige stad) bezoeken.
Daarna gaan we zuidwaarts het Atlasgebergte in.

Ila lliqaa!

• 02 Oktober 2008 - 11:45

Mascha:

Ziet er weer goed uit! Op naar het Suikerfeest :-)

Kijk uit naar de rest van de verhalen.

groet vanuit zeiknat, koud, windering NL :-(
    Maar dat weerhoudt de mensen er niet van zich als gekken op de drie dolle dwaze dagen van de Bijenkorf te storten. Kwam er net langs en het is te idioot voor woorden! Je mist niets hahaah

• 02 Oktober 2008 - 12:57

Gerda:

Dus nog weinig lekkers gegeten.
    Maar jullie hebben beter weer als hier zo te zien op de foto waar Janneke opstaat.
    Wel heel mooi uitzicht,
    Blijf genieten.
    Liefs Ma

• 02 Oktober 2008 - 16:42

Amber:

Hey Janneke,

Leuk om je verhaaltje te lezen! Klinkt allemaal super leuk.
    Moet alleen zeggen dat we niet hebben gewonnen zondag:( 4-1 verloren...
    Maargoed volgende keer maken we ze in haha!

Nou veel plezier en geniet er van.

Ik laat zondag wel even weten hoeveel we tegen GDA hebben gewonnen;)

• 02 Oktober 2008 - 18:48

Joris :

hee ziet er goed uit
    hoe lang zitten jullie er nog wij komen namleijk begin november ook even langs.

cioa joris en bianca

• 02 Oktober 2008 - 20:03

JE####:

Goed bezig! Je kunt zeker gewoon Nederlands spreken, daar? Moet je nog uitkijken wat je zegt. ;)

Veel plezier en eetse.

• 02 Oktober 2008 - 20:14

Henno En Stefy:

Hey wat leuk jullie zijn ook op vakantie gegaan. Voor ons is het helaas alweer bijna een week afgelopen. Waar gaan jullie allemaal naar toe? En Blijven jullie lang weg? Veel plezier, Groetjes,

Henno en Stefania

• 03 Oktober 2008 - 09:07

Ilse:

Salaam!

Hoe was de busreis? Doosje primatour bij je? :p
    Hier mis je niks, het is hier echt baggerweer in dit koude kikkerlandje (wind!, regen!, onweer!)en lang donker buiten.
    Kunnen jullie trouwens zo'n theepot voor mij regelen? Een grote, dan mogen jullie zo vaak op de thee komen als jullie maar willen!
    Gisteren ben ik met Evert gaan winkelen voor een nieuw pak, voor de bruiloft van Mattijs en Martine. Die oude kon echt niet meer :D!
    Nu is hij weer helemaal top! Met een beetje geluk trekt hij hem met kerst ook aan. (Gerben: hint! hint!) veel liefs!

• 03 Oktober 2008 - 12:22

Martine:

Site weer gevonden, en lees graag mee! Ziet er prima uit daar. Nog bedankt dat jullie even langskwamen voor de vakantie, ik vond het erg cool!
    Groetjes Martine

• 05 Oktober 2008 - 09:09

Ber:

Hi Janneke!!

Leuk om jullie verhalen te lezen!!!!
    Veel plezier!!

Ber