Veel te zien, maar weinig te eten - Reisverslag uit Tétouan, Marokko van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Veel te zien, maar weinig te eten - Reisverslag uit Tétouan, Marokko van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Veel te zien, maar weinig te eten

Door: Lock en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

28 September 2008 | Marokko, Tétouan

Daar gaan we weer, we hebben weer een tripje gepland, dit keer naar Marokko.

Afgelopen vrijdag zijn we naar Tanger gevlogen, waar we 2 dagen gebleven zijn. Tanger is vooral erg toeristisch onder de dagjestoeristen welke overvaren vanuit Spanje. Ook wij hebben dit 3 jaar geleden gedaan en toen is het plan bij ons opgekomen om nog eens terug te gaan. En daar zijn we dan.
In een internetcafeetje in Tetouan in het Rifgebergte, waar een gast bedwelmd van de kif continue tegen ons aan kletst.

De rest van de dag worden we veel door Marokkanen aangesproken welke ons naar de Medina, de Kasbah of een restaurant willen leiden. Dit natuurlijk in ruil voor een fooitje. Straks als we uit de toeristische steden vertrekken, zal dit wel minder worden. Maar ook nu hebben ze niet veel klandizie aan ons, toeristen hoeven zich niet aan de Ramaddan te houden, maar uit beleefdheid eten we overdag niet in het openbaar. Op de markt zijn wel koekjes te krijgen, welke we soms in een hostelletje opsnoepen en ,s avonds komt het echte werk wel, met een toetje in het theehuis, waar ze heerlijke muntthee schenken.

Morgen vertrekken we met de bus nar Chefchouan, een heilig stadje in het Rifgebergte. Dit moet heel mooi zijn.

We houden jullie wel op de hoogte!

Beslama!

• 29 September 2008 - 08:46

Els:

Goed om te weten dat jullie veilig aangekomen zijn. Kreeg geen reactie op sms. Hebben jullie geen telefoon bij je?
    Ramadan is nu toch voorbij?

• 29 September 2008 - 09:49

Gerda En Peter:

Jullie zijn goed aangekomen zo te lezen.
    En vermaken jullie alweer prima ,ook alweer
    een beetje ingeburgerd daar. groetjes en liefs van ons.

• 30 September 2008 - 12:05

Ilse:

Koekje erbij? :)
    Dat toeristische is niks voor jullie, veel plezier in Chefchoan! Ik kijk alweer uit naar jullie verslag!

• 30 September 2008 - 14:55

Nel Goedendorp:

gerben en janneke
    en hele goed reis gewenstik vind het leu om jullie mailtjes te lezen
    groetjes Nel

• 01 Oktober 2008 - 16:53

Thijs:

Ja hoor het gaat weer over eten ;-) Heel veel plezier en we zien de foto's wel!

Groeten,
    Thijs