Het laatste bericht en de nieuwste foto's - Reisverslag uit Honselersdijk, Nederland van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Het laatste bericht en de nieuwste foto's - Reisverslag uit Honselersdijk, Nederland van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Het laatste bericht en de nieuwste foto's

Door: Lock en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

10 Juli 2007 | Nederland, Honselersdijk

We zijn er weer!

Na een lange dag van 25 uur zijn we van Beijing terug in Honselersdijk aangekomen. We vlogen 's middags met een overstap in Wenen en waren rond middernacht weer in ons eigen huisje.

In Beijing zijn we de laatste dag nog naar de Chinese vlooienmarkt gegaan waar wel honderden kraampjes stonden met Chinese vazen, boeken, sieraden, souvenirs en tweedehands spullen. Hier hebben we lekker rondgestruind en Chinese stripboeken en een mooie kitscherige wierookbrander gekocht met allemaal draken er op. Mooi, maar lastig meevoeren naar Nederland met al die pracht en praal er aan. Gelukkig vlogen we zonder een noodlanding te maken en is de wierookbrander veilig overgekomen.

's Middags zijn we de hutongwijk bij de Drum & Belltower ingedoken. Hier waren we drie jaar geleden ook al geweest, toen ze alles aan het slopen waren in deze wijk voor de Olympische Spelen van 2008. Nu zagen wij dat ze hier in de wijk wel weer nieuwe huizen hebben gebouwd in de oude stijl. De charme van de hutong blijft dus bestaan, maar dan van beton met wat sierstenen er op.

Verder hebben we lekker Beijing Duck gegeten, zoals die het lekkerste in Beijing is. De laatste avond hadden we een gezellig avondje met de reisgenoten.

Zondagochtend vertrokken we richting airport met 18 kilo bagage aan kleding en 18 kilo aan souvenirs. Ja, het was een mooie reis met fantastische ervaringen en ontmoetingen!

De laatste foto's staan nu ook op de site bij de laatste 2 berichten uit China.

Tot snel!

Groetjes Lock en Janneke

• 10 Juli 2007 - 14:40

Edwin:

he Lockie!!! welkom thuis

• 11 Juli 2007 - 05:48

Roland:

Ha, die Gerben en Janneke, ik reageer ook nog maar even, wilde eigenlijk nog niet storen want jullie zullen wel even moeten aclimatiseren. Maar welkom thuis.
    Neem eind van de week wel even kontakt op.