Nieuws uit Addis Abeba! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu Nieuws uit Addis Abeba! - Reisverslag uit Addis Abeba, Ethiopië van Lock & Janneke - WaarBenJij.nu

Nieuws uit Addis Abeba!

Door: Lock en Janneke

Blijf op de hoogte en volg Lock & Janneke

26 Oktober 2010 | Ethiopië, Addis Abeba

Het heeft even geduurd, maar daar is dan het eerste teken van leven van ons uit Ethiopie!
Op dit blog kun je ons volgen tijdens onze reis. In 5 weken tijd willen we al backpackend Ethiopie verkennen. Het idee is om eerst een rondje door het noorden van Ethiopie te reizen wat voor ons vooral veel cultuur zal zijn in de rotskerken van Lalibela, de kastelen van koning Fasilades in Gondar, de zuilen van Axum, en de vele kloostertjes in het Tanameer.
Daarna willen we een rondje maken door het zuiden van Ethiopie, waar het land toch meer ‘Afrikaans’ is. Hier leven nog vele stammen in de uithoeken van het land en leven op een manier zoals zij dat al eeuwen doen. Met hun eigen gebruiken en hun uiterlijkheden om zich te onderscheiden van de andere stammen.
Als we dan nog tijd over hebben, willen we kijken of we nog naar Harar kunnen reizen, een typische moslimstad in het oosten van Ethiopie.

We hopen dat we jullie regelmatig op de hoogte kunnen houden, maar het internet is hier niet zo makkelijk te vinden met de schare internetcafeetjes, alle stroombesparingen en traaag internet!
Ondanks dat hopelijk toch veel leesplezier en we horen graag van jullie alle Hollandse avonturen!

Groetjes! Lock & Janneke

• 26 Oktober 2010 - 17:00

Ineke En John:

Hallo luitjes....
    Leuk om wat van jullie te horen, elke dag was ik al aan het kijken of er al een mail was.
    Even wat voetbal nieuws...
    De eerste wedstrijd (beker) is gewonnen met 10-0 en straks gaan we de tweede spelen. heel veel plezier en tot later.

• 27 Oktober 2010 - 07:27

Peter En Gerda:

Fijn om weer van jullie tehoren. Bekijk alles maar goed en blijf maar een tijdje in de rotskerken, lekker koel lijkt me.
    Wij zijn met Chelsea en Jack naar Rotterdam geweest, de roltrappen in de maastunnel bedwongen de kubus woningen gezien en naar mini world geweest. Het was een hele mooie dag veel zon en geen regen. Tot zover Holland. Veel plezier nog en tot het volgende verslag.
    Liefs Gerda en Peter

• 27 Oktober 2010 - 09:06

Marjolein:

Hallo Lock & Janneke,

Ik dacht al, nog steeds geen reisverslag???
    Maar de omstandigheden zijn natuurlijk wat anders dan op jullie eerdere reizen.
    Nog bedankt voor het verjaardagskaartje. We zullen aan jullie denken op het feestje. Alvast Happy Halloween!

Groetjes, Lein

• 27 Oktober 2010 - 10:25

Ilse:

Hoi hoi!

Ik ben blij (eindelijk) iets van jullie te horen/lezen. Hebben jullie een goede reis gehad?.Pap had me wel jullie sms laten zien...
    Hier in nederland mis je niet zo veel, Het is echt najaar hier. Koud, wind, regen en af en toe een dun straaltje zon. Geen weer om ff lekker op de motor weg te gaan :(
    Ik ben een dikke week niet lekker geweest (zere keel, moe, koorts en heel veel hoesten. Dat laatste met name 's nachts!) Maar daar wil ik jullie niet mee lastig vallen, geniet lekker van jullie vakantie en het lekkere weer.
    Verder ben ik druk met de opleiding (as usual) en een poppentheater, als voorprogramma voor sinterklaas een bezoek brengt aan het betreffende bedrijf. Erg leuk allemaal. Maar daar zal ik jullie alles over vertellen wanneer jullie terug zijn ;). Ik heb jullie de afgelopen weken al een paar keer willen bellen voor een bakkie of een spelletjesmaraton o.i.d, daar is het nu echt weer voor. Dan vergeet ik even dat jullie aan de andere kant van deze aardkloot zitten! Stom he? Hele dikke knuffel! en nog heelveel plezier tijdens jullie reis!